تحقیقاتی در دانشگاه Southern Methodist پرتو میدهد که وقتی هدیۀ تبلیغاتی برای کسان ارسال میکنید، شکیبیدن خیلی بیشتری وجود دارد که آنها به استفاده از کسبوکار شما ترغیب شوند.
جایگزین کارت ویزیت
درست است که کارتهای ویزیت هنوز هم از ابزارهای رایج و زیاد کاربردی برای معرفی افراد و کسبوکارها به حساب میآیند، ولی هر از چند گاهی میتوانید از هدیۀ تبلیغاتی برای ارائۀ اطلاعات مدنظرتان به مشتریان و… استفاده کنید. این شغل باعث میشود لغایت مشتری شما تجربۀ جدیدی از گرفتن اطلاعات را تجربه کند
به گفتۀ MarketingSherpa حدود ۷۱درصد از افرادی که بهجای کارت ویزیت، هدیۀ تبلیغاتی دریافت کرده بودند، نام شرکتی که متعلق به هدیۀ تبلیغاتی دریافت کرده بودند به یاد میآورند.
ماندگاری نام کسبوکار
هر چه هدیۀ تبلیغاتی کاربردیتر و ماندگارتر باشد، برای مدتزمان اکثریت میتواند در دست فرد هدیهگیرنده باقی بماند. همین شغل در طولانیمدت میتواند باعث کمک به برندسازی کسبوکار ارسالکنندۀ هدیه شود؛ چراکه فرد هدیهگیرنده هر بار که آن هدیۀ کاربردی را در معرض دید دوستانش قرار دهد و احتمالاً برای دوستانش سؤال قبل بیاید، میتواند شما را بهراحتی به دوستانش شناسایی کند.
طبق آمارگرفتن Verified Label نزدیک ۹۷درصد از کسانی که هدیۀ تبلیغاتی دریافت میکنند، هدیۀ خودشان را نگه میدارند و ۳درصد دیگرشان هدیۀ تبلیغاتی را به اقوام و… میدهند. علاوهبراین، ۵۵درصد متعلق به ۹۷درصد، هدایای تبلیغاتی را به مدت یک سنه نگه میدارند.
مقرونبهصرفه بودن
معمولاً هدیۀ تبلیغاتی از دیگر روشهای تبلیغاتی ارزانتر بوده و تأثیر اکثریت هم روی بیننده میگذارد. مخصوصاً اگر هدیهای کاربردی باشد که هدیهگیرنده هر روز با آن سروکار داشته باشد. این نکته را هم در عقیده داشته باشید که تبلیغات کلیکی و رپورتاژ اعلان و… علاوه بر هزینهبربودن، وقتی زمانشان یا بودجهای که برایشان در عقیده گرفتید تمام شود، بهراحتی فراموش میشوند. در ضمن در نظر داشته باشید که با این کار، شما در حال ذخیرۀ بودجهای برای کسبوکارتان هستید.
یک مطالعه در Advertising Specialty Institute پرتو میدهد که هر هدیۀ تبلیغاتی به نسبت توزیع هر تبلیغ در تلویزیون ۴٫۷۵درصد و به نسبت هر تبلیغ در روزنامه ۸٫۲۵درصد ارزانتر است.
با انجام ریست مرورگر بسیاری از مشکلات آنها برطرف میشود و به همین خاطر این فرایند طرفداران بسیار زیادی دارد. معمولاً، انجام این کار منجر به پاک شدن بوکمارکها یا رمز عبورها نمیشود. البته برخی از مرورگرها در حین فرایند ریست این اجازه را به کاربر میدهند که در ادامه در صورت برخورد با این موضوع، به آن اشاره میکنیم. در هر صورت اگر خواستار ریست مرورگر خود هستید، توصیه میکنیم این مطلب را بخوانید.
اگر کاربر مرورگر گوگل کروم هستید، از طریق آیکون منو که به شکل سهنقطه در سمت راست بخش فوقانی مرورگر است، کلیک کنید و سپس گزینهی Settings را انتخاب کنید. بعد از این کار، ابتدا گزینه Advanced را انتخاب کنید تا پنل جدیدی باز شود و در نهایت بر Restore settings to their original defaults و سپس Reset Settings کلیک کنید.
با این کار، صفحه اصلی مرورگر به حالت سابق برمیگردد، گوگل دوباره موتور جستجوی پیشفرض میشود و تمام تبهای پین شده هم حذف میشوند. اگرچه با این کار تاریخچه مرورگر حذف نمیشود، ولی از دست کوکیهای ذخیرهشده خلاص میشوید. در ضمن افزونهها به حالت غیرفعال درمیآیند ولی حذف نخواهند شد.
برای حذف افزونهها، بار دیگر به منو مراجعه کنید و ابتدا More tools و سپس Extensions را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار، برای حذف افزونههای موردنظر، کافی است بر گزینه Remove که در کنار نام آنها قرار دارد، کلیک کنید. همچنین گوگل کروم به کاربر این اجازه را میدهد که فقط محتواهای موردنظر خود را حذف کند. در بخش Setting گزینه Advanced و سپس Clear browsing data را انتخاب کنید. در این بخش میتوانید موارد مختلفی مانند تاریخچه مرورگر، تاریخچه دانلودها، فایلهای کش و بسیاری از موارد دیگر را میتوان بهطور کامل حذف کرد.
آیا کاربر فایرفاکس هستید؟ ابتدا بر آیکون مربوط به منو (به شکل سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی) کلیک کنید و سپس Help و در نهایت Troubleshooting Information را انتخاب کنید. در تب باز شده، برای ریست مرورگر فایرفاکس بر گزینهی Refresh Firefox کلیک کنید.
با این کار، رمز عبورها و بوکمارکهای ذخیره شده دستنخورده باقی میمانند اما تمام افزونهها و تغییرات صورت گرفته در مرورگر حذف میشود. به همین خاطر با انجام این کار، یک مرورگر تازهنفس نصیب شما میشود با این تفاوت که همچنان از دادههای اکانت شما بهره میبرد.
اگر فکر میکنید افزونه یا افزونههایی مشکلزا هستند، برای حذف آنها در منوی فایرفاکس بر Add-ons کلیک کنید و سپس به بخش Extensions نگاهی بیندازید. در این قسمت، در کنار عنوان افزونهها با کلیک بر گزینه Remove، افزونههای موردنظر بهطور کامل حذف میشوند.
اگر دقت کنید، در کنار دکمه Refresh Firefox، یک دکمه به نام Restart with Add-ons Disabled وجود دارد. کارکرد این دکمه این است که فایرفاکس به نوعی در حالت safe mode قرار میدهد تا با غیرفعال شدن افزونهها بتوانید ببینید که مشکل مذکور به این بخش ربط دارد یا نه. در حالت safe mode با روشی که گفتیم، بهراحتی میتوانید افزونههای مشکلزا را حذف کنید.
بیشتر بخوانید: ۵ مرورگر برتر برای گوشی موبایل
متأسفانه، نسخه جدید سافاری گزینهای برای ریست مرورگر ندارد ولی در نسخههای قدیمی چنین گزینهای وجود داشت. بنابراین برای ریست مرورگر سافاری میتوانید کل سیستمعامل مک را ریست کنید که کمتر کسی طرفدار این روش است، یا اینکه بهصورت دستی بخشهای موردنظر خود را از مرورگر حذف کنید.
برای شروع، منوی سافاری را باز و سپس بر Preferences کلیک کنید. با مراجعه به تب Extensions، میتوانید افزونههای موردنظر خود را بهراحتی حذف کنید. علاوه بر افزونهها، در فرایند ریست مرورگر معمولاً تمام کوکیها و دادههای موقتی حذف میشوند. برای حذف کوکیها، در بخش Preferences روانهی قسمت Privacy شوید و بعد از کلیک بر Manage Website Data، گزینهی Remove All را انتخاب کنید.
برای حذف دادههای موقتی ذخیره شده در کامپیوتر، ابتدا در بخش Preferences تب Advanced را باز کنید و بعد از زدن تیک Show Develop menu in menu bar، بر گزینهی Develop پدیدار شده کلیک کنید و در نهایت برای حذف این موارد، بر Empty Caches کلیک کنید. با انجام این کارها، کموبیش مرورگر سافاری خود را تازهنفس میکنید.
طی سالهای گذشته، بسیاری از دانشمندان از قابلیتهای هیجانانگیز هوش مصنوعی صحبت میکردند و حالا روزبهروز تعداد زیادی از قابلیتهای مربوط به این حوزه را میتوانیم ببینیم و حتی از آنها استفاده کنیم. در همین رابطه، در ادامه به ۵ اپلیکیشن ویرایش عکس نگاه میاندازیم که با بهرهگیری از هوش مصنوعی قابلیتهای جالب توجهی را ارائه میدهند.
سایت Cartoonify، با بهرهگیری از هوش مصنوعی میتواند عکسهای شما را به خطخطیهای ساده و بچگانه تبدیل کند. اگرچه عملکرد این سیستم آنچنان هم شگفتانگیز نیست، ولی باز هم جالب توجه است. سیستم هوش مصنوعی این سایت، ابتدا عکس موردنظر را آنالیز میکند و در نهایت مهمترین عناصر آن را به شکل خطخطیهای بچگانه تحویل کاربر میشود.
اگرچه نرمافزارهایی مانند فتوشاپ در زمینه حذف موارد مختلف از تصاویر حرف زیادی برای گفتن دارند، ولی باز هم آنها تا حد زیادی وابسته به کاربر هستند ولی سیستم DeepAngel بهصورت کاملاً خودکار این کار را انجام میدهد. این سیستم در حال حاضر فقط مواردی مانند انسان، سگ، گربه، فیل و تعداد انگشتشماری از دیگر موارد را میتواند تشخیص دهد و برای حذف آنها وارد عمل میشود. به دلیل کاملاً خودکار بودن این فرایند، این اپلیکیشن ویرایش عکس در بیشتر اوقات عملکرد قابل توجهی ندارد ولی روزبهروز کارایی آن بهبود مییابد.
ترکیببندی یکی از مهمترین بخشهای عکاسی محسوب میشد. بسیار از عکاسان، بعد از ثبت عکس، در اپلیکیشن ویرایش عکس موردنظر خود، با کراپ عکس ترکیببندی آن را با توجه به سلیقه خود تغییر میدهند. اگر میخواهید کراپ کردن حرفهای را یاد بگیرید یا این کار را یک هوش مصنوعی برای شما انجام دهد، اپلیکیشن ویرایش عکس Polarr Deep Crop را امتحان کنید.
این اپلیکیشن که توسط توسعهدهندگان اپلیکیشن ویرایش عکس محبوب Polarr عرضه شده، با بهرهگیری از هوش مصنوعی ابتدا عکس موردنظر را بررسی میکند و در نهایت برای کراپ کردن آن، گزینههایی را ارائه میدهد. اگرچه بر روی کاغذ چنین قابلیتی بسیار ساده به نظر میرسد، ولی اگر میخواهید عکسهای ثبت شده خود را در زوایای جدیدی مشاهده کنید، این اپلیکیشن را نصب کنید.
دانلود: iOS (0.99 دلار)
بیشتر بخوانید: ۸ تکنیک پیشرفته ویرایش عکس در گوشی
در بین اپلیکیشنهای تبدیل عکس به نقاشی، GoArt طرفداران بسیار زیادی دارد که به غیر از نسخه اندروید و iOS، از نسخه تحت وب آن هم میتوان استفاده کرد. در این زمینه اگر از اپلیکیشنهایی مانند Prisma یا Pikazo استفاده کرده باشید، احتمالاً دیدهاید که در این اپلیکیشنها تبدیل عکس به نقاشی تقریباً مدت زیادی به طول میانجامد. اما اپلیکیشن GoArt، بهخصوص نسخه وب آن، از سرعت بسیار زیادی بهره میبرد و خیلی سریع عکس مذکور را به سبک نقاشی مطابق سلیقه کاربر تبدیل میکند.
نسخه رایگان این اپلیکیشن ویرایش عکس از سبکهای نقاشی مختلفی پشتیبانی میکند و با پرداخت مبلغ موردنظر، میتوانید از تمام سبکهای موجود در سرویس استفاده کنید و در نهایت عکس تغییریافته موردنظر را دانلود کنید تا بتوانید آن را مثلاً در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
دانلود: اندروید و iOS (رایگان)
Visionist هم یک اپلیکیشن دیگر برای تبدیل عکس به نقاشی محسوب میشود ولی دست کاربر را بازتر میگذارد و کاربر مذکور تا حد زیادی میتواند تغییرات موردنظر خود را لحاظ کند. بهعنوان مثال، از آنجایی که آیفونها از حالت پرتره بهره میبرند و میتوانند پسزمینه را از سوژه جدا کنند، در این ویرایشها میتوانید فوکوس و مات بودن نقاشیهای ایجاد شده را دستکاری کنید. برای هرکدام از سبکها هم سه حالت انتزاعی مختلف وجود دارد که باعث میشود نتایج نهایی تکراری نباشند. از همه جالبتر، این است که میتوانید دو سبک موردنظر خود را ترکیب کنید تا یک سبک جدید ایجاد شود. نسخهی رایگان این اپلیکیشن از ۱۰ سبک بهره میبرد و با پرداخت مبلغ موردنظر، میتوانید از ۷۰ سبک موجود بهره ببرید.
روز گذشته، اینستاگرام قابلیت پیام صوتی را معرفی کرد و گفت این قابلیت بهزودی برای تمام کاربران این شبکه اجتماعی فعال میشود. سالها قبل، فیسبوک این مشخصه را برای دیگر پلتفرمهای خود مانند Messenger و واتساپ ارائه کرده بود و حالا این قابلیت به بخش دایرکت اینستاگرام راه یافته است.
کاربران با نگه داشتن آیکون میکروفون بهراحتی میتوانند پیام صوتی موردنظر خود را ضبط کنند و این پیام برای طرف مقابل ارسال میشود. پیامهای صوتی بهصورت نامحدود در دایرکت طرف مقابل باقی میمانند و حداکثر طول آنها ۱ دقیقه است. اگر هم حین ضبط پیام میخواهید آن را پاک کنید، کافی است به سمت آیکون سطل زباله سوایپ کنید تا پیام موردنظر برای طرف مقابل ارسال نشود.
در ماههای گذشته، اینستاگرام همواره قابلیتهای جدیدی را برای بخش دایرکت به ارمغان آورده است. در این زمینه، مهمترین رقیبت اینستاگرام پلتفرم اسنپچت است که بخش پیامرسانی آن طرفداران زیادی دارد. این مشخصه بیش از هر چیزی مورد توجه افرادی قرار میگیرد که علاقهی زیادی به تایپ کردن ندارند یا میخواهند بهتر و راحتتر احساسات خود را بیان کنند.
همانطور که گفتیم، اینستاگرام عرضه این قابلیت را از روز گذشته برای اپلیکیشنهای iOS و اندروید این پلتفرم آغاز کرده و به همین خاطر اگر هنوز آیکون مذکور را مشاهده نمیکنید، با کمی صبر، اینستاگرام شما هم واجد این مشخصه خواهد شد.
منبع: ۹To5Mac