قالب های فارسی وردپرس 41

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 41

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

هدیه تبلیغاتی برای تقویت روابط

تحقیقاتی در دانشگاه Southern Methodist پرتو می‌دهد که وقتی هدیۀ تبلیغاتی برای کسان ارسال می‌کنید، شکیبیدن خیلی بیشتری وجود دارد که آن‌ها به استفاده از کسب‌و‌کار شما ترغیب شوند.

جایگزین کارت ویزیت

درست است که کارت‌های ویزیت هنوز هم از ابزارهای رایج و زیاد کاربردی برای معرفی افراد و کسب‌وکارها به حساب می‌آیند، ولی هر از چند گاهی می‌توانید از هدیۀ تبلیغاتی برای ارائۀ اطلاعات مدنظرتان به مشتریان و… استفاده کنید. این شغل باعث می‌شود لغایت مشتری شما تجربۀ جدیدی از گرفتن اطلاعات را تجربه کند

به گفتۀ MarketingSherpa حدود ۷۱درصد از افرادی که به‌جای کارت ویزیت، هدیۀ تبلیغاتی دریافت کرده بودند، نام شرکتی که متعلق به هدیۀ تبلیغاتی دریافت کرده بودند به یاد می‌آورند.

ماندگاری نام کسب‌و‌کار

هر چه هدیۀ تبلیغاتی کاربردی‌تر و ماندگارتر باشد، برای مدت‌زمان اکثریت می‌تواند در دست فرد هدیه‌گیرنده باقی بماند. همین شغل در طولانی‌مدت می‌تواند باعث کمک به برندسازی کسب‌و‌کار ارسال‌کنندۀ هدیه شود؛ چراکه فرد هدیه‌گیرنده هر بار که آن هدیۀ کاربردی را در معرض دید دوستانش قرار دهد و احتمالاً برای دوستانش سؤال قبل بیاید، می‌تواند شما را به‌راحتی به دوستانش شناسایی کند.

طبق آمارگرفتن Verified Label نزدیک ۹۷درصد از کسانی که هدیۀ تبلیغاتی دریافت می‌کنند، هدیۀ خودشان را نگه می‌دارند و ۳درصد دیگرشان هدیۀ تبلیغاتی را به اقوام و… می‌دهند. علاوه‌بر‌این، ۵۵درصد متعلق به ۹۷درصد، هدایای تبلیغاتی را به مدت یک سنه نگه می‌دارند.

مقرون‌به‌صرفه بودن

معمولاً هدیۀ تبلیغاتی از دیگر روش‌های تبلیغاتی ارزان‌تر بوده و تأثیر اکثریت هم روی بیننده می‌گذارد. مخصوصاً اگر هدیه‌ای کاربردی باشد که هدیه‌گیرنده هر روز با آن سر‌و‌کار داشته باشد. این نکته را هم در عقیده داشته باشید که تبلیغات کلیکی و رپورتاژ اعلان و… علاوه بر هزینه‌بر‌بودن، وقتی زمانشان یا بودجه‌ای که برایشان در عقیده گرفتید تمام شود، به‌راحتی فراموش می‌شوند. در ضمن در نظر داشته باشید که با این کار، شما در حال ذخیرۀ بودجه‌ای برای کسب‌و‌کارتان هستید.

یک مطالعه در Advertising Specialty Institute پرتو می‌دهد که هر هدیۀ تبلیغاتی به نسبت توزیع هر تبلیغ در تلویزیون ۴٫۷۵درصد و به نسبت هر تبلیغ در روزنامه ۸٫۲۵درصد ارزان‌تر است.

نکات طلایی بهبود رتبه سایت وردپرس

مدیران و وبمسترانی که یک وبسایت وردپرس طراحی میکنند در روز های اول اقدام به درمان رتبه وبسایت وردپرس خود میکنند که این امر باعث رشد و افزایش ورودی وبسایت خواهد شد , که این امر مایه افزایش رشد کسب کار شما خواهد شد .بهبود رتبه سایت وردپرس

بهبود رتبه سایت وردپرس
در اولین نکته بروزرسانی درونمایه در یک وبسایت نقشی مهمی در وابستگی آن با بازدیدکنندگان، مشتریان و نیز موتورهای جستجوگر دارد . بروزرسانی ، همواره وبسایت شما را به یک موجود زنده در فضای اینترنت تبدیل می کند. در مساوی وبسایت های ایستا که هیچ نوع بروز رسانی ندارند در موتور های جستجو به عنوان وبسایت مرده به احصاییه می روند.

ارسال اطلاعات جدید در وبسایت به موتورهای جستجو آگاهی می دهد که می توانند برای یافتن مطالب جدید به وبسایت شما سر بزنند.موتورهای جستجو به محتوای باکیفیت وبسایت‌ها علاقه زیادی دارند.

در این تعلیم وردپرس نکاتی برای برای شفا رتبه سایت وردرپس شما آورده ایم باما همراه باشید.

۱ – بازدید بیشتر بدست ربات موتور جستجو
هر چقدر بتوانید گونه ها مطالب را در وبسایت خود قرار دهید، موتورهای جستجوگر اکثریت به وبسایت شما سر می‌زنند.

موتورهای جستجو از ابزاری به نام ربات برای رسیدگی محتوای سایت‌ها بهره‌گیری می‌کنند. این ربات‌ها به راستی برنامه‌هایی هستند که می‌توانند از یک صفحه به صفحه‌ای دیگر رفته و محتوای آنها را آرشیو کنند.

این درونمایه در الگوریتمی اخص پیمان می گیرد و در قالب نتایج جستجو به کاربران عرضه می‌شود.هر موتور جستجو ، معیارهای خاصی برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها دارد.هرگاه وبسایت خویش را اندکی به‌روزرسانی می‌کنید، موتور جستجوگر متوجه آن شده و رتبه سایت‌تان را تنظیم می‌کند.

بیشتر بخوانید :  اشتراک گذاری مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی با افزونه Super Socializer
به همین علت برای این‌که بتوانید موتور جستجو را بیشتر به سمت وبسایت خویش جلب کنید، باید تعداد دفعات به‌روزرسانی محتوا در آن را افزایش دهید.

لازم به ذکر است که کیفیت محتوای تولید شده اهمیت زیادی دارد. به‌روزرسانی مطالب وقتی تاثیر دارد که محتوای شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

اضافه کردن مطالب کم‌ ارزش که تنها شمار زیادی کلمه کلیدی در آن پیمان دارد، نه‌تنها به شفا رتبه وبسایت وردپرس شما کمکی نمی‌کند، بلکه به تنبیه شما از سوی موتور جستجوگر می انجامد.

۲ – افزایش چیرگی بر پهنه فعالیت و تولید محتوا
فرض کنید شما در یک گستره خاص مانند وبسایت مکانیک وردپرس فعالیت دارید. برای اینکه بتوانید در این حوزه در فضای مجازی به یک نیرو تبدیل شوید ، باید تولید محتوای ارزشمند را جدی بگیرید. درونمایه پادشاه است شعاری است که گوگل در مقوله سئو وردپرس به کاربران خویش می‌گوید.

هرقدر اطلاعات ارزشمندتری به کاربران عرضه نمایید، به جایگاهی که باره نظرتان می باشد نزدیک‌تر خواهید شد.

۳ – گوگل عاشق به‌روزرسانی‌های شما
بدون شک گوگل، به عنوان محبوب ترین موتور چستجو و بیشترین کاربر را در وسط موتورهای جستجوگر جهان در پسندیدن دارد. به همین دلیل، قواعد گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو، تاثیر زیادی در روند مدیریت و نیز عرضه محتوا در اینترنت دارد.

گوگل بارها اعلام کرده بشدت از به‌روزرسانی نیرنگ وبسایت‌ها پیشباز می‌کند واین شغل جز اولویت‌های مدیران وبسایت‌ها باشد.

البته این به‌ آن معنا نیست که هر ساعت از روز باید تغییرات غیرضروری در وبسایت خویش ایجاد کنید. به‌روزرسانی به‌صورت یک‌‌بار در روز و حتی دو یا سه بار در هفته هم از عقیده گوگل ارزشمند شمرده می‌شود.

بیشتر بخوانید :  صفحه بندی نظرات در وردپرس
۴ – محتوای بیشتر، واژه ها کلیدی بیشتر
برای بهینه سازی وردپرس وقتی مطلب جدیدی در وبسایت خود آپلود می کنید، فرصت نکوداشتن دارید لغایت کلمات کلیدی سایت‌ خودتون را در آن بگذارید. واژه ها کلیدی، یکتا از اصلی‌ ترین عوامل در الگوریتم موتورهای جستجو و یگانه از اصلی‌ترین عوامل در رتبه‌بندی وبسایت‌ها به‌شمار می‌روند.برای مثال، فرض می شود یک وبسایت در زمینه تعلیم طراحی وب دارید و در هفته چند مطلب جدید آموزشی در آن قرار می‌دهید.

شما می‌توانید هر بار مطلبی را حول یک کلمه کلیدی مشخص وبسایت همانند طراحی پوسته وردپرس یا تعلیم افزونه نویسی جاسازی و منتشر کنید.

در نتیجه بتدریج، عواملی که برای بهبود رتبه وبسایت وردپرسی بدست شما عملی میشود باعث میشود رتبه وبسایت شما در نتایج جستجو برای کلمه طراحی قالب وردپرس و نیز دیگر عبارت‌های پیوسته با تعلیم های طراحی وب درنتایج بالاتری قرار بگیرد.

البته باید دقت داشته باشید گوگل اهمیت چندانی به تعداد زیادی واژه کلیدی موجود در متن نمی‌دهد و در عوض آنچه برای گوگل مهم است، کیفیت محتوایی آن است.

محتوای متنی که در آن واژه کلیدی بارها تکرار شده، تاثیری منفی بر رتبه سایت در نتایج جستجو دارد.اما قصد از محتوای باکیفیت چیست؟ محتوای با کیفیت متنی است که به شکلی مصنوعی و تنها برای پیمان دادن کلمات کلیدی در آن نوشته نشده و تنها سعی می شود تا اطلاعاتی ارزشمند در اختیار کاربران وبسایت شما پیمان گیرد.

فراموش نکنید استفاده صحیح از تگ‌های متا نیز نقش مهمی در باکیفیت بودن محتوای تولیدی دارد.

۵ – اطلاع‌رسانی همیشگی برای مخاطبان وبسایت شما
انتشار مطالب جدید در وبسایت شما سبب می‌شود تا مخاطبان بیشتری جذب سایت شما شوند و دامنه تشناخته شدن شما در میانی کاربران افزایش یابد.  برای پیشبرد هرچه بهتر این هدف می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مختلف هم برای اطلاع‌رسانی در باره پسینیان به‌روزرسانی‌ های خود استفاده کنید.

چگونه مرورگرها را به طور کامل ریست کنیم؟

ریست مرورگر

با انجام ریست مرورگر بسیاری از مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود و به همین خاطر این فرایند طرفداران بسیار زیادی دارد. معمولاً، انجام این کار منجر به پاک شدن بوک‌مارک‌ها یا رمز عبورها نمی‌شود. البته برخی از مرورگرها در حین فرایند ریست این اجازه را به کاربر می‌دهند که در ادامه در صورت برخورد با این موضوع، به آن اشاره می‌کنیم. در هر صورت اگر خواستار ریست مرورگر خود هستید، توصیه می‌کنیم این مطلب را بخوانید.

گوگل کروم

اگر کاربر مرورگر گوگل کروم هستید، از طریق آیکون منو که به شکل سه‌نقطه در سمت راست بخش فوقانی مرورگر است، کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. بعد از این کار، ابتدا گزینه Advanced را انتخاب کنید تا پنل جدیدی باز شود و در نهایت بر Restore settings to their original defaults و سپس Reset Settings کلیک کنید.

با این کار، صفحه اصلی مرورگر به حالت سابق برمی‌گردد، گوگل دوباره موتور جستجوی پیش‌فرض می‌شود و تمام تب‌های پین شده هم حذف می‌شوند. اگرچه با این کار تاریخچه مرورگر حذف نمی‌شود، ولی از دست کوکی‌های ذخیره‌شده خلاص می‌شوید. در ضمن افزونه‌ها به حالت غیرفعال درمی‌آیند ولی حذف نخواهند شد.

ریست مرورگر

برای حذف افزونه‌ها، بار دیگر به منو مراجعه کنید و ابتدا More tools و سپس Extensions را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار، برای حذف افزونه‌های موردنظر، کافی است بر گزینه Remove که در کنار نام آن‌ها قرار دارد، کلیک کنید. همچنین گوگل کروم به کاربر این اجازه را می‌دهد که فقط محتواهای موردنظر خود را حذف کند. در بخش Setting گزینه Advanced و سپس Clear browsing data را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید موارد مختلفی مانند تاریخچه مرورگر، تاریخچه دانلودها، فایل‌های کش و بسیاری از موارد دیگر را می‌توان به‌طور کامل حذف کرد.

موزیلا فایرفاکس

آیا کاربر فایرفاکس هستید؟ ابتدا بر آیکون مربوط به منو (به شکل سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی) کلیک کنید و سپس Help و در نهایت Troubleshooting Information را انتخاب کنید. در تب باز شده، برای ریست مرورگر فایرفاکس بر گزینه‌ی Refresh Firefox کلیک کنید.

با این کار، رمز عبورها و بوکمارک‌های ذخیره شده دست‌نخورده باقی می‌مانند اما تمام افزونه‌ها و تغییرات صورت گرفته در مرورگر حذف می‌شود. به همین خاطر با انجام این کار، یک مرورگر تازه‌نفس نصیب شما می‌شود با این تفاوت که همچنان از داده‌های اکانت شما بهره می‌برد.

ریست مرورگر

اگر فکر می‌کنید افزونه یا افزونه‌هایی مشکل‌زا هستند، برای حذف آن‌ها در منوی فایرفاکس بر Add-ons کلیک کنید و سپس به بخش Extensions نگاهی بیندازید. در این قسمت، در کنار عنوان افزونه‌ها با کلیک بر گزینه Remove، افزونه‌های موردنظر به‌طور کامل حذف می‌شوند.

اگر دقت کنید، در کنار دکمه Refresh Firefox، یک دکمه به نام Restart with Add-ons Disabled وجود دارد. کارکرد این دکمه این است که فایرفاکس به نوعی در حالت safe mode قرار می‌دهد تا با غیرفعال شدن افزونه‌ها بتوانید ببینید که مشکل مذکور به این بخش ربط دارد یا نه. در حالت safe mode با روشی که گفتیم، به‌راحتی می‌توانید افزونه‌های مشکل‌زا را حذف کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ مرورگر برتر برای گوشی موبایل

اپل سافاری

متأسفانه، نسخه جدید سافاری گزینه‌ای برای ریست مرورگر ندارد ولی در نسخه‌های قدیمی چنین گزینه‌ای وجود داشت. بنابراین برای ریست مرورگر سافاری می‌توانید کل سیستم‌عامل مک را ریست کنید که کمتر کسی طرفدار این روش است، یا اینکه به‌صورت دستی بخش‌های موردنظر خود را از مرورگر حذف کنید.

ریست مرورگر

برای شروع، منوی سافاری را باز و سپس بر Preferences کلیک کنید. با مراجعه به تب Extensions، می‌توانید افزونه‌های موردنظر خود را به‌راحتی حذف کنید. علاوه بر افزونه‌ها، در فرایند ریست مرورگر معمولاً تمام کوکی‌ها و داده‌های موقتی حذف می‌شوند. برای حذف کوکی‌ها، در بخش Preferences روانه‌ی قسمت Privacy شوید و بعد از کلیک بر Manage Website Data، گزینه‌ی Remove All را انتخاب کنید.

برای حذف داده‌های موقتی ذخیره شده در کامپیوتر، ابتدا در بخش Preferences تب Advanced را باز کنید و بعد از زدن تیک Show Develop menu in menu bar، بر گزینه‌ی Develop پدیدار شده کلیک کنید و در نهایت برای حذف این موارد، بر Empty Caches کلیک کنید. با انجام این کارها، کم‌وبیش مرورگر سافاری خود را تازه‌نفس می‌کنید.


معرفی ۵ اپلیکیشن ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی

اپلیکیشن ویرایش عکس

طی سال‌های گذشته، بسیاری از دانشمندان از قابلیت‌های هیجان‌انگیز هوش مصنوعی صحبت می‌کردند و حالا روزبه‌روز تعداد زیادی از قابلیت‌های مربوط به این حوزه را می‌توانیم ببینیم و حتی از آن‌ها استفاده کنیم. در همین رابطه، در ادامه به ۵ اپلیکیشن ویرایش عکس نگاه می‌اندازیم که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی قابلیت‌های جالب توجهی را ارائه می‌دهند.

Cartoonify (وب)  خط‌خطی‌های بچگانه یک هوش مصنوعی

اپلیکیشن ویرایش عکس

سایت Cartoonify، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌تواند عکس‌های شما را به خط‌خطی‌های ساده و بچگانه تبدیل کند. اگرچه عملکرد این سیستم آن‌چنان هم شگفت‌انگیز نیست، ولی باز هم جالب توجه است. سیستم هوش مصنوعی این سایت، ابتدا عکس موردنظر را آنالیز می‌کند و در نهایت مهم‌ترین عناصر آن را به شکل خط‌خطی‌های بچگانه تحویل کاربر می‌شود.

DeepAngel (وب)  حذف اشیاء از تصاویر

اپلیکیشن ویرایش عکس

اگرچه نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ در زمینه حذف موارد مختلف از تصاویر حرف زیادی برای گفتن دارند، ولی باز هم آن‌ها تا حد زیادی وابسته به کاربر هستند ولی سیستم DeepAngel به‌صورت کاملاً خودکار این کار را انجام می‌دهد. این سیستم در حال حاضر فقط مواردی مانند انسان، سگ، گربه، فیل و تعداد انگشت‌شماری از دیگر موارد را می‌تواند تشخیص دهد و برای حذف آن‌ها وارد عمل می‌شود. به دلیل کاملاً خودکار بودن این فرایند، این اپلیکیشن ویرایش عکس در بیشتر اوقات عملکرد قابل توجهی ندارد ولی روزبه‌روز کارایی آن بهبود می‌یابد.

Polarr Deep Crop (iOS کراپ هوشمند عکس‌های مختلف

اپلیکیشن ویرایش عکس

ترکیب‌بندی یکی از مهم‌ترین بخش‌های عکاسی محسوب می‌شد. بسیار از عکاسان، بعد از ثبت عکس، در اپلیکیشن ویرایش عکس موردنظر خود، با کراپ عکس ترکیب‌بندی آن را با توجه به سلیقه خود تغییر می‌دهند. اگر می‌خواهید کراپ کردن حرفه‌ای را یاد بگیرید یا این کار را یک هوش مصنوعی برای شما انجام دهد، اپلیکیشن ویرایش عکس Polarr Deep Crop را امتحان کنید.

این اپلیکیشن که توسط توسعه‌دهندگان اپلیکیشن ویرایش عکس محبوب Polarr عرضه شده، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی ابتدا عکس موردنظر را بررسی می‌کند و در نهایت برای کراپ کردن آن، گزینه‌هایی را ارائه می‌دهد. اگرچه بر روی کاغذ چنین قابلیتی بسیار ساده به نظر می‌رسد، ولی اگر می‌خواهید عکس‌های ثبت شده خود را در زوایای جدیدی مشاهده کنید، این اپلیکیشن را نصب کنید.

دانلودiOS (0.99 دلار)

بیشتر بخوانید: ۸ تکنیک پیشرفته ویرایش عکس در گوشی‌

GoArt (وب،iOS، اندروید)  تبدیل عکس به سبک‌های معروف نقاشی

اپلیکیشن ویرایش عکس

در بین اپلیکیشن‌های تبدیل عکس به نقاشی، GoArt طرفداران بسیار زیادی دارد که به غیر از نسخه اندروید و iOS، از نسخه تحت وب آن هم می‌توان استفاده کرد. در این زمینه اگر از اپلیکیشن‌هایی مانند Prisma یا Pikazo استفاده کرده باشید، احتمالاً دیده‌اید که در این اپلیکیشن‌ها تبدیل عکس به نقاشی تقریباً مدت زیادی به طول می‌انجامد. اما اپلیکیشن GoArt، به‌خصوص نسخه وب آن، از سرعت بسیار زیادی بهره می‌برد و خیلی سریع عکس مذکور را به سبک نقاشی مطابق سلیقه کاربر تبدیل می‌کند.

نسخه رایگان این اپلیکیشن ویرایش عکس از سبک‌های نقاشی مختلفی پشتیبانی می‌کند و با پرداخت مبلغ موردنظر، می‌توانید از تمام سبک‌های موجود در سرویس استفاده کنید و در نهایت عکس تغییریافته موردنظر را دانلود کنید تا بتوانید آن را مثلاً در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دانلوداندروید و iOS (رایگان)

Visionist (iOS کنترل گسترده برای تبدیل عکس به نقاشی‌های مختلف

Visionist

Visionist هم یک اپلیکیشن دیگر برای تبدیل عکس به نقاشی محسوب می‌شود ولی دست کاربر را بازتر می‌گذارد و کاربر مذکور تا حد زیادی می‌تواند تغییرات موردنظر خود را لحاظ کند. به‌عنوان مثال، از آنجایی که آیفون‌ها از حالت پرتره بهره می‌برند و می‌توانند پس‌زمینه را از سوژه جدا کنند، در این ویرایش‌ها می‌توانید فوکوس و مات بودن نقاشی‌های ایجاد شده را دست‌کاری کنید. برای هرکدام از سبک‌ها هم سه حالت انتزاعی مختلف وجود دارد که باعث می‌شود نتایج نهایی تکراری نباشند. از همه جالب‌تر، این است که می‌توانید دو سبک موردنظر خود را ترکیب کنید تا یک سبک جدید ایجاد شود. نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن از ۱۰ سبک بهره می‌برد و با پرداخت مبلغ موردنظر، می‌توانید از ۷۰ سبک موجود بهره ببرید.

ارسال پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام امکان‌پذیر شد

اینستاگرام

روز گذشته، اینستاگرام قابلیت پیام صوتی را معرفی کرد و گفت این قابلیت به‌زودی برای تمام کاربران این شبکه اجتماعی فعال می‌شود. سال‌ها قبل، فیسبوک این مشخصه را برای دیگر پلتفرم‌های خود مانند Messenger و واتس‌اپ ارائه کرده بود و حالا این قابلیت به بخش دایرکت اینستاگرام راه یافته است.

کاربران با نگه داشتن آیکون میکروفون به‌راحتی می‌توانند پیام صوتی موردنظر خود را ضبط کنند و این پیام برای طرف مقابل ارسال می‌شود. پیام‌های صوتی به‌صورت نامحدود در دایرکت طرف مقابل باقی می‌مانند و حداکثر طول آن‌ها ۱ دقیقه است. اگر هم حین ضبط پیام می‌خواهید آن را پاک کنید، کافی است به سمت آیکون سطل زباله سوایپ کنید تا پیام موردنظر برای طرف مقابل ارسال نشود.

اینستاگرام

در ماه‌های گذشته، اینستاگرام‌ همواره قابلیت‌های جدیدی را برای بخش دایرکت به ارمغان آورده است. در این زمینه، مهم‌ترین رقیبت اینستاگرام پلتفرم اسنپ‌چت است که بخش پیام‌رسانی آن طرفداران زیادی دارد. این مشخصه بیش از هر چیزی مورد توجه افرادی قرار می‌گیرد که علاقه‌ی زیادی به تایپ کردن ندارند یا می‌خواهند بهتر و راحت‌تر احساسات خود را بیان کنند.

همانطور که گفتیم، اینستاگرام عرضه این قابلیت را از روز گذشته برای اپلیکیشن‌های iOS و اندروید این پلتفرم آغاز کرده و به همین خاطر اگر هنوز آیکون مذکور را مشاهده نمی‌کنید، با کمی صبر، اینستاگرام شما هم واجد این مشخصه خواهد شد.

منبع: ۹To5Mac