قالب های فارسی وردپرس 41

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 41

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چگونگی انتخاب یک استراتژی مناسب برای شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی دنیای گوشه ها-کناره ها ما را پر کرده‌اند و به راحتی در دسترس کل ما قرار گرفته‌اند. کسب‌وکارها نیز فرصتی به دست آورده‌اند الی از شبکه های اجتماعی به نفع خود بهره‌گیری کنند. با وجود این، داشتن یک انتخاب صحیح از بین این کل گزینه و یاد دریافت شیوه‌ی استفاده از آن‌ها برای بسیاری از کسب‌وکارها به یک بحران عظیم تبدیل شده است. مخصوصا این‌که این شبکه‌ها، همواره به‌دنبال افزودن ویژگی‌های جدیدی به برنامه‌هایشان هستند. اگرتیمی از متخصصان شبکه های اجتماعی نداشته باشید، کامیابی شما به داشتن یک راهبرد پسندیده برای شبکه های اجتماعی پیوستگی دارد.


در این دسته چند نکته مهم و کاربردی را برای تعیین استراتژی مناسب برای شبکه های اجتماعی به شما معرفی می‌کنیم که گیر برباد دان وقت و انرژی‌تان می‌شود:


مخاطبان خود را مشخص کنید

توجه به مخاطب


مشتریان شما چه کسانی هستند؟ آن‌ها را معرفی کنید و درباره ی سن، جنسیت، شغل، درآمد، تفریحات، علایق و سلایقشان اطلاعاتی کسب کنید. آن‌ها واقعا چه مشکلات یا سوالاتی دارند؟


بدون شک، شما نمی‌توانید خواسته‌های همگی مخاطبانتان را برآورده کنید. پس استثنائات را کنار بگذارید. اکنون سه یا چهار نمونه از افرادی را که نماینده‌ی خیل عظیمی از مشتریانتان هستند در عقیده بگیرید و به چالش‌ها و دغدغه‌هایشان خوب توجه کنید.


مخاطب هدف چیست؟;نقش مخاطب قصد در بازاریابی محتوا


برنامه‌ریزی داشته باشید و از سالنامه محتوایی کاربرد کنید

تقویم محتوایی


یکی از عوامل کامیابی در تعیین استراتژی پسندیده برای شبکه های اجتماعی، داشتن محتوای پسندیده است. استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی برنامه‌ای که برای هر شبکه طرح می‌کنید باید محتوای مربوط به آن را نیز دربرگیرنده شود. این‌که منظور دارید چه محتوایی گزینش یا تولید کنید را ‌همراه‌با یک زمان بندی ریزبین قید کنید. این برنامه باید به سوالات زیر پذیرش دهد:


به‌دنبال ترویج و انتشار چه محتوایی هستید؟

برای هر کدام از شبکه‌های اجتماعی چه نوع فرمتی را کاربرد می‌کنید؟ مثلا پست‌های ایسنتاگرامی شما باید تصویری باشند، در حالی که در پست‌های لینکداین، بیشتر تمرکز، بر کلمات و مقالات است.

هرچند وقت یکبار محتوایی را منتشر می‌کنید؟

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

چه کسی مسئولیت تولید درونمایه را برعهده دارد؟

برای درمان درونمایه چه برنامه ای دارید؟

مطلب ابزارهای کاربردی یک بازاریاب درونمایه را در وب اپراتور بخوانید.


یک تقویم محتوایی، تاریخ‌ها و موضوعات پست‌هایی را که می‌خواهید در شبکه‌هایی مثل اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر یا وبلاگ‌تان پیمان دهید، دربرمی‌گیرد.


تقویمتان را حاضر کنید و فراموش نکنید که مطالب شما نباید سرسری نوشته شوند. پس آن‌ها را از قبل تعیین کنید و به‌جای این‌که در درازا روز مطالب را تغییر دهید، برای درمان ساختار و زبان محتوا وقت صرف کنید. انعطاف خویش را در تحقق بخشیدن به وعده‌ها و خدمات‌رسانی به مشتریان نشانه دهید، نه تغییر همیشگی محتوا. مطمئن شوید تقویم شما، اهدافتان را در استفاده از هر شبکه اجتماعی، به حقیقت نشانه می‌دهد. مثلا اگر به‌دنبال جذب بیننده در لینکداین هستید، محتوای شما نیز باید در همین امتداد تهیه و تولید شود.


استراتژی محتوا (content strategy) چیست ؟


وبلاگ نویسی کنید

یک راهبرد مناسب برای شبکه های اجتماعی مستلزم داشتن محتوای دست نخست است. پس به‌طور مستمر، محتوای جدید و باکیفیت خلق کنید. لیستی از سوالات پرتکرار مشتریان تهیه کنید و دست کم هفته‌ای یک بار مطلبی را برای استجابت به این سوالات اختصاص دهید.


محتوای سودمند آموزشی فرآوری کنید

محتوای مناسب


محتوای سودمند و قابل دانلود (مانند:ای‌بوک، چک‌لیست، ویدیو، اینفوگرافیک) برپایی کنید.


مخاطبان، محتوای مفید آموزشی را اخذ کرده و آن‌ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند که  این امر به گسترش ی پیشه و برندتان کمک چشم‌گیری می‌کند.


مطلب نکات ضروری در ساخت محتوای خوب ;اصول ساخت محتوا را در وب اپراتور بخوانید.


تمرکز خود را روی شبکه های اجتماعی اصلی بگذارید

استراتژی شبکه های اجتماعی


بیشتر کسب و کارهای حقیر امکان حضور مقارن در تمام شبکه های اجتماعی و همچنین یادگیری نحوه‌ی به کارگیری آن‌ها را ندارند. پس ناگزیر به استفاده از چند شبکه خاص هستند.


قدم به قدم پیش بروید. پیش درآمد شبکه‌ای را معرفی کنید که مخاطبان بیشترین میزان وقت خود را در آن سپری می‌کنند. بر آن شبکه متمرکز شوید. وقتی از جایگاه نکویی برخودار شدید، پیشه با شبکه‌  دیگری را نخست کنید.


نتایج کارتان را رصد کنید

برای سنجش و بررسی نتایج، میلیون‌ها مسیر مختلف وجود دارد. اما شما باید به دنبال معیارهایی باشید که به‌سادگی قابل جمع‌آوری و رسیدگی بوده و سررسید زیادی را از شما نگیرد. در غیر این‌صورت با سخت مواجه خواهید شد.


به جمعیتی که به وب‌سایت یا وبلاگ‌تان راز می‌زنند پروا داشته باشید. فالوئرهای جدید را در عقیده بگیرید. کدام یک از شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را به این وبسایت هدایت کرده. مطالب‌تان را بررسی کنید. بازدیدکنندگان به کدام مطالب پیامد پرتو می دهند. چه موضوعات و کلیدواژه‌هایی برای آنها جالب پروا بوده است. اکنون که که اطلاعات لازم را به دست آورده‌اید، برموضوعات اصلی تمرکز کرده و پیشرفت کارتان را بررسی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.